Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
4021271402   Adequació del Projecte Aquiproubulling en el marc del PEC
2021-2022   Taller a centre. Educació Infantil-Primària
  
   17/10/2021 - 30/6/2022 (17 hores) de h a h
   ESC Serralavella
   c. Josep Fornell, s/n (Ullastrell) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Vallès Occidental II
  
  
  
Inscripció   13/09/2021 - 26/09/2021 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Després de destinar alguns anys a realitzar formacions i avançar en treball pedagògic sobre la gestió positiva dels conflictes; actualment ens proposem començar a definir pràctiques d’escola encaminades a la prevenció, detecció i intervenció en situacions d’assetjament i de ciberassetjament al centre.
  
Objectius   . Sensibilitzar la comunitat escolar de la importància de prevenir i eradicar l’assetjament entre iguals.

. Formar la comunitat escolar per tal de prevenir, detectar i intervenir davant possibles situacions d’assetjament entre iguals.

. Apoderar i implicar l’alumnat per detectar i aturar els processos d’assetjament escolar mitjançant accions de servei a la comunitat.

. Prevenir possibles situacions d’assetjament en el centre educatiu.

. Detectar, intervenir i aturar les situacions d’assetjament escolar.
  
Continguts   . Estratègies de formació entre l’alumnat: Prevenció i detecció de possibles casos d’assetjament.

. Realització d’ “Equips de Convivència”, entre l’alumnat de Cicle Superior, per a la intervenció en possibles cassos d’assetjament.

. Realització d’un “Equip de Referència”, entre l’equip docent, per a la intervenció i seguiment de possibles cassos d’assetjament.

. Realització de trobades periòdiques entre l’ ”Equip de Referència” (equip docent) i l’ “Equip de Convivència” (equip d’alumnes) per fer un seguiment dels casos i apoderar l’alumnat participant.

. Realització del qüestionari CESC a totes les aules i definir actuacions a partir de les conclusions obtingudes.

. Estratègies d’acompanyament a les famílies: Detecció i intervenció en possibles casos d’assetjament entre els seus fills o filles.
  
Formador/a   Rosa Fillat i Anna Sanz
  
Avaluació   - Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu en relació del desenvolupament de l'activitat formativa
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent
  
Requisits de  certificació   participació a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Valoració positiva de les tasques d'aula
  
E-mail   crp-terrassa@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent