4021271402 |
Adequació del Projecte Aquiproubulling en el marc del PEC |
2021-2022 |
Taller a centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
17/10/2021 - 30/6/2022 (17 hores) de h a h |
|
ESC Serralavella |
|
c. Josep Fornell, s/n (Ullastrell)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental II
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
13/09/2021 - 26/09/2021 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Després de destinar alguns anys a realitzar formacions i avançar en treball pedagògic sobre la gestió positiva dels conflictes; actualment ens proposem començar a definir pràctiques d’escola encaminades a la prevenció, detecció i intervenció en situacions d’assetjament i de ciberassetjament al centre.
|
| |
Objectius |
. Sensibilitzar la comunitat escolar de la importància de prevenir i eradicar l’assetjament entre iguals.
. Formar la comunitat escolar per tal de prevenir, detectar i intervenir davant possibles situacions d’assetjament entre iguals.
. Apoderar i implicar l’alumnat per detectar i aturar els processos d’assetjament escolar mitjançant accions de servei a la comunitat.
. Prevenir possibles situacions d’assetjament en el centre educatiu.
. Detectar, intervenir i aturar les situacions d’assetjament escolar.
|
| |
Continguts |
. Estratègies de formació entre l’alumnat: Prevenció i detecció de possibles casos d’assetjament.
. Realització d’ “Equips de Convivència”, entre l’alumnat de Cicle Superior, per a la intervenció en possibles cassos d’assetjament.
. Realització d’un “Equip de Referència”, entre l’equip docent, per a la intervenció i seguiment de possibles cassos d’assetjament.
. Realització de trobades periòdiques entre l’ ”Equip de Referència” (equip docent) i l’ “Equip de Convivència” (equip d’alumnes) per fer un seguiment dels casos i apoderar l’alumnat participant.
. Realització del qüestionari CESC a totes les aules i definir actuacions a partir de les conclusions obtingudes.
. Estratègies d’acompanyament a les famílies: Detecció i intervenció en possibles casos d’assetjament entre els seus fills o filles.
|
| |
Formador/a |
Rosa Fillat i Anna Sanz
|
| |
Avaluació |
- Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu en relació del desenvolupament de l'activitat formativa
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent
|
| |
Requisits de certificació |
participació a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Valoració positiva de les tasques d'aula
|
| |
E-mail |
crp-terrassa@xtec.cat
|
| |
|
|